آب مناسب رطوبت ساز های خانگی و صنعتی ؟

آب مناسب رطوبت ساز های خانگی و صنعتی ؟

 آب مناسب رطوبت ساز های خانگی و صنعتی چه آب است ئ چرا باید از آب مقطر در این زمینه استفاده نمود ؟

آب مناسب رطوبت ساز (بخور)

یکی از دستگاه های پرمصرف در خانه و محل کار ، دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد و گرم میباشد اما یکی از مهمترین پارامترهای نگهداری از این دستگاه ها ، آب مناسب برای دستگاه رطوبت ساز و دستگاه بخور سرد و گرم میباشد.

دستگاه رطوبت ساز با کارایی و ویژگی های فوق العاده ، حساسیت های بالایی را نیز دارا میباشند ، ریختن آب مخصوص و مناسب داخل مخزن دستگاه های بخور سرد و گرم میتواند عمر دستگاه را افزایش داده و خرابی و رسوب داخل دستگاه های رطوبت ساز جلوگیری میکند.

آب لوله کشی ، آب کتری و آب جوشیده و آب تصفیه شده به نوبه خود دارای سختی و املاح میباشند و ریختن این مایعات و آبها بداخل مخزن دستگاه های رطوب ساز ، باعث گرفتگی خروجی دمنده دستگاه میشود و خرابی ببار می آورد .

قیمت آب مناسب و مخصوص دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد و گرم در مقابل هزینه های خرابی دستگاه و خرید دستگاه ها بسیار نا چیز میباشد ، در واقع آب مناسب آب مقطر فوق خالص و دیونیزه روشان میباشد .

رطوبت مناسب هوا برای انسان

افرادی که داخل خانه و محل کار خود از دستگاه رطوبت ساز یا بخور سرد استفاده می کنند،باید در مورد رطوبت مناسب هوا برای انسان اطلاعاتی داشته باشند.رطوبت مناسب هوا در محیط بسته ۵۰ تا ۵۵ درصد است.در دوران استفاده از وسایل گرمایشی به علت وجود دیوارها و پنجره های عایق گرما، تبادل رطوبت با هوای بیرون به حداقل می رسد و رطوبت هوا اغلب از میزان متعادل کمتر می شود.

تنظیم طبیعی رطوبت از طریق تهویه هوا با باز گذاشتن پنجره ها و درها به خاطر صرفه جویی در مصرف سوخت و هوای سرد اغلب امکانپذیر نیست.بهمین دلیل پیشنهاد ما خرید یک دستگاه معمولی رطوبت سنج برای سنجش رطوبت هوای مناسب می باشد تا از دستگاه های رطوبت ساز بی مورد استفاده نشود.

دستگاه بخور سرد چیست؟

با فرا رسیدن فصل سرما، هوای منازل بسیار خشک می شود. استفاده از سیستم های گرمایشی نیز خشکی را شدت می بخشد. استفاده از دستگاه های رطوبت ساز می تواند به جبران کمبود رطوبت کمک کند.

نسل جدید بخورها (دستگاه بخور سرد) قطرات آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کنند و با فاصله بیشتری در هوا پخش می کنند.دستگاه های بخور سرد  به سه گروه تبخیری، پروانه ای و اولتراسونیک تقسیم می شوند و سیستم های اولتراسونیک قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل می کنند و دارای کیفیت بالاتری می باشند.

مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد

  • بخور سرد باعث شادابی و سلامت پوست می شود
  • تاثیر مثبت دستگاه بخور بر رفع خشکی سینوس ها
  • تسریع درمان سرماخوردگی با دستگاه رطوبت ساز
  • تولید یون منفی با دستگاه بخور سرد و تاثیر عالی بر انسان
  • پاکسازی هوای محیط با دستگاه بخور سرد
  • تاثیر دستگاه رطوبت ساز و یون منفی باعث شادابی در  گل و گیاه و حیوانات خانگی می شود

آب مناسب رطوبت ساز بخورد سرد

مناسب ترین آب برای دستگاه رطوبت ساز چه سرد و گرم،آب مقطر و آب دیونیزه روشان می باشد.آب مقطر بدلیل نداشتن املاح و رسوب و سختی بسیار پایینی را که دارا می باشد، آب مناسبی برای دستگاه رطوبت ساز بحساب می آید.
پس اگر برای دستگاه بخور سرد و گرم خود ارزش قائل هستید و بدنبال آب مناسب برای بخور سرد خود هستید،پیشنهاد ما خرید آب مقطر می باشد.آب مقطر روشان علی رغم نداشتن املاح و رسوب و کلر،فاقد بار میکروبی نیز می باشد و در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
آب بهتر و مناسب تر از آب مقطر برای دستگاه رطوبت ساز،آب یونزدایی می باشد.آب مقطر،آبی مناسب برای بخور سرد بحساب می آید و در رده آبهای خالص قرار می گیرد اما آب دیونیزه بمراتب کیفیتی بالاتر از آب مقطر داشته و در رده آبهای فوق خالص قرار می گیرد.آب دیونیزه روشان فاقد املاح،رسوب،سختی،کلر و حتی عناصر موجود در آب می باشد و کیفیت بمراتب بهتری نسبت به آب مقطر دارا می باشد.

در دستگاه بخور سرد چی بریزیم؟

همانطور که گفتیم و در بالا اشاره شد،برای اینکه دستگاه بخور سرد و گرم شما سالیان سال عملکرد بالایی داشته باشد و بخوبی کار کند،آبی بغیر از آب لوله کشی و آب تصفیه در دستگاه رطوبت ساز بریزید.یعنی اینکه داخل دستگاه بخور سرد خود حتما حتما از آب مقطر خالص یا آب دیونیزه فوق خالص روشان بریزید و به هیچ عنوان از اسانس های عطری نیز در دستگاه بخور نریزید.

اگر آب دیونیزه بداخل دستگاه بخور سرد خود بریزید،علاوه بر داشتن آبی با کیفیت داخل دستگاه خود،می توانیدیونهای منفی هوای اتاق و محل کار شما بیشتر شده و رطوبت و هوای مناسب تری برای پوست خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

ریختن سرکه در دستگاه بخور و رطوبت ساز

سرکه یکی از موادی است که برای از بین بردن و رسوب زدایی مورد استفاده قرار می گیرد.اگر آبی نامناسب در داخل دستگاه رطوبت ساز و دستگاه بخور خود بریزید بدلیل اینکه  دارای رسوب می باشند،بمروز زمان دستگاه شما را دچار رسوب کرده و رفته رفته خراب می کنند.بهمین دلیل تعمیرکاران دستگاه رطوبت ساز پیشنهاد می کنند که برای رسوب زدایی دستگاه بخور سرد و گرم خود هرچند مدتی ،سرکه بداخل دستگاه بریزید.
ریختن سرکه کمک به رسوب زدایی تا حدی میکند،ما پیشنهاد می کنیم بجای اینکه در آینده مجبور نشوید که داخل دستگاه رطوبت ساز یا دستگاه بخور خود سره نریزید یا به تعمیرگاه نبرید،از آب مناسب دستگاه رطوبت ساز و آب مقطر روشان که مخصوص و مناسب دستگاه بخور در دستگاه خود استفاده کنید تا عمر دستگاه خود را افزایش دهید.و کارایی دستگاه خود را افزایش دهید.

دستگاه بخور گرم  چیست ؟

رطوبت ساز و بخور گرم مناسب برای ایجاد رطوبت مورد نیاز برای فضای زندگی و کار شما بوده تا زاطراوت لازم در محیط ایجاد گردد و از آسیب های احتمالی در اثر بروز خشکی پوست ،مخاط تنفسی و یا حتی وسایل چوبی قرار گرفته در محیط های سرپوشیده جلوگیری شود . ای دستگاه ها قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی بوده ، برای بخور صورت قابل استفاده بوده ودر مراحل درمانی مانند رطوبت سازی ، پاکسازی ، استفاده از انواع ماسک های صورت مورد استفاده هستند.

فواید شگفت انگیز استفاده از بخور گرم  و سرد چیست ؟

1 – پیشگیری از آنفلوانزا

دستگاه بخور میتواند از خطر ابتلا به آنفلوانزا بکاهد . محققان پس از پخش ویروس آنفلوانزا در فضای بسته و افزایش رطوبت هوا به بیش از 40 درصد متوجه شدند که ذرات ویروس به سرعت از کار می افتند و از آلوده کنندگی آنها کاسته می شود .

2- ایجاد سرفه های خلط داره

هوای خشک معمولا افراد را گرفتار سرفه های خشک میکند ، اما افزودن رطوبت به هوای ، راه های تنفسی بدن را مرطوب تر و سرفه های خشک افراد را به سرفه های خلط دار تبدیل میکند ، به این ترتیب این مواد لزج و چسبنده که فرد را آزار میدهند راحت از گلو خارج می شوند.

3 – کاهش خروپف

افزایش رطوبت در فضای خانه باعث درمان خروپف میشود . هوای خشک باعث میشود تا راه های تنفسی بدن خشک شوند ، به این ترتیب با روان نبودن این منافذ دچار خروپف میشود ، اما افزودن رطوبت به هوای محیط در شب میتواند این علائم را از بین ببرد.

4 مرطوب نگه داشتن پوست و مو

بعضی از افراد در فصل زمستان ،دچار خشکی و شکنندگی پوست ،لب و موهایشان میشوند . بسیاری از دستگاه های حرارتی ، هوای گرم و خشک فضای داخل خانه یا اداره یا مغازه می افزاید که این هوا موجب خشکی یا خارش پوست و پوسته پوسته شدن بدن میشود . هوای سرد زمستان هم پوست را خشک میکند، با استفاده از دستگاه بخور میتوان فضای داخل ساختمان را مرطوب نگه داشت و از ابتلا به خشکی و ترکهای پوستی جلوگیری کرد.

5- کاهش حساسیت و آسم

با استفاده از دستگاه بخور ، میتوان علائم حساسیت و آسم را کاهش داد . هوای مرطوب برای افراد مبتلا به سینوزیت و یا خشکی راه های هوایی که مستعد حساسیت هستند مناسب است و از مشکلات آنها میکاهد .

6- فواید دستگاه رطوبت ساز برای خانه

رطوبت ناشی از دستگاه بخور برای خود خانه و وسایل آن نیز مفید است . هر گیاه خانگی که به رطوبت هوا نیاز داشته باشد ، در فضای مرطوب سرزنده و شاداب میشود ، کف پوش چوبی و مبلمان چوبی نیز برای دوام بیشتر و ترک نخوردن احتیاج به رطوبت هوا دارند .

نکته مهم

طبق گفته های همیشگی هر دستگاهی که در آن آب مصرف میشود باید از آب مقطر فوق خالص استفاده کنید تا از خرابی دستگاه جلوگیری کنید و در هزینه های خرابی مربوط به آن صرفه جویی کنید و بیشترین کاربرد را فرا گیرید.

آب فوق خالص یک بار تقطیر روشان

تولید آب مقطر شرکت آراز دادبه راد به صورت عمده و جزئی با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی صورت می پذیرد.در این مجموعه فرایند تولید مبنی بر سیستم تقطیر استوار بوده و آب از جریان ناخالص تبخیر شده و در جریان خالص کندانس میشود .

از مزایایی که این طرح نسبت به فرایند RO یا DRO دارد میتوان به ساختار دستگاه ها و فناوری بسیار بالاتر از نسبت به دستگاه های تصفیه اشاره نمود بطوری که رقیب قدرتمندی نسبت به تمامی سیستم ها میباشد . از ویژگی های این سیستم میتوان عدم نیاز به فیلتر های غشایی و آثار باقی مانده آن در آب تصفیه شده (مخصوصا رزین های مورد استفاده در سیستم یونیزه )را نام برد.

فرایند تقطیر آب را از نظر کیفی از اجزا و ناخالصی های خارجی تمیز میکند و خواص دارویی بدست می آورد ، از نظر ترکیب شبیه آب باران است و در بدن به عنوان یک حلال عمل میکند . مانند آهنربای قدرتمند مواد مضر را جذب می کند و از طریق کلیه آنها را دفع میکند.

انواع ناخالصی آب

– فلزات سنگین
– محصولات سمی
– ترکیبات آلی و معدنی
در مواردی که به آب بدون هیچ ناخالصی نیاز باشد از آب مقطر استفاده می شود.در بسیاری از واکنش های شیمیایی برای جلوگیری از دخالت دیگر مواد از آب مقطر استفاده می شود.
ناخالصی های آب معمولی مانند کربنات ها،ترکیباتی همچون سیلیس ، نیترات ، کلسیم ، منیزیم ، نمک ، سدیم ، مس ، روی ، گاز کلر و دی اکسید کربن
میباشد .