انواع آب مقطر

انواع آب مقطر

انواع آب مقطر چیست و چه تنوعی دارند و کابرد های ویژه آنها چیست ؟

شرکت روشان که اخیر محصولات آب مقطر های فوق خالص دیونیزه را نیز تولید می کند، یکی از شرکت های سرآمد و بزرگ بازار ایران است.

آبمقطر روشان
distilled-water

آب فوق خالص یک بار تقطیر روشان

تولید آب مقطر شرکت آراز دادبه راد به صورت عمده و جزئی با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی صورت می پذیرد.در این مجموعه فرایند تولید مبنی بر سیستم تقطیر استوار بوده و آب از جریان ناخالص تبخیر شده و در جریان خالص کندانس میشود .

از مزایایی که این طرح نسبت به فرایند RO یا DRO دارد میتوان به ساختار دستگاه ها و فناوری بسیار بالاتر از نسبت به دستگاه های تصفیه اشاره نمود بطوری که رقیب قدرتمندی نسبت به تمامی سیستم ها میباشد . از ویژگی های این سیستم میتوان عدم نیاز به فیلتر های غشایی و آثار باقی مانده آن در آب تصفیه شده (مخصوصا رزین های مورد استفاده در سیستم یونیزه )را نام برد.

فرایند تقطیر آب را از نظر کیفی از اجزا و ناخالصی های خارجی تمیز میکند و خواص دارویی بدست می آورد ، از نظر ترکیب شبیه آب باران است و در بدن به عنوان یک حلال عمل میکند . مانند آهنربای قدرتمند مواد مضر را جذب می کند و از طریق کلیه آنها را دفع میکند.

انواع ناخالصی آب

– فلزات سنگین
– محصولات سمی
– ترکیبات آلی و معدنی
در مواردی که به آب بدون هیچ ناخالصی نیاز باشد از آب مقطر استفاده می شود.در بسیاری از واکنش های شیمیایی برای جلوگیری از دخالت دیگر مواد از آب مقطر استفاده می شود.
ناخالصی های آب معمولی مانند کربنات ها،ترکیباتی همچون سیلیس ، نیترات ، کلسیم ، منیزیم ، نمک ، سدیم ، مس ، روی ، گاز کلر و دی اکسید کربن
میباشد .

انواع آب مقطر بطور کلی عبارتند از :

مواردمصرف :آب مقطر یک بار تقطیر

آب مقطر یک بار تقطیر روشانوکنش های شیمیایی صنعتی – خنک سازی ماشین آلات صنعتی – تولید آب اسید ، رادیات ،شیشه شور – صنعت حلال سازی – تقلیل درجه الکل – تهیه عرقیجات – آب آکواریوم – تهیه عطر و اسانس – دستگاه رطوبت ساز – آبکاری و شستشوی قطعات – آب خنک کننده کوره القایی – تجزیه ادرار و مدفوع – انگل شناسی – شستشوی وسایل و ظروف – آنادایز آلومنیوم  و …

لینک مرتبط برای این مجله :