آب مقطر روشان مخصوص گلهای گوشتخوار

گیاهان گوشتخوار

آب مقطر روشان مخصوص گلهای گوشتخوار

گلهای گوشتخوار که بسیار حساس هستند  از کدام آب برای  استفاده کنیم .چرا در هنگام خرید بعضی گیاهان فروشند تاکید میکند برای آبیاری فقط از آب مقطر استفاده کنید.

چرا باید به گلهای گوشتخوار آب مقطر داد ؟

اکثر ما با نام گیاهان گوشتخوار آشنا هستیم و از طرفی حقایق جالب بیشماری درباره این گیاهان وجود دارد ،از نظر تکاملی گیاهان گوشتخوار با این دلیل اینکه زادگاه اصلی خودشان جایی است که خاک فوق العاده فقیر دارد و به علت باران زیاد و یا مناطق مردابی که خاک هیچ گونه مواد معدنی ندارد این جانوران هم یاد گرفته اند از موجودات دیگر تغذیه کنند و انرژی مورد نیاز برای بقا خود را تامین کنند .

آبمقطرگیاهان گوشتخوار

بسیاری از این گیاهان راه هایی ابداع کرده اند تا با رنگ و بوی خاص حشرات را به سمت خود بکشند و مواد مورد نیازشان را از این حشرات بگیرند که یکی از شگفتیهای طبیعته و آب های شیر ، چاه ، رودخانه ، معدنی میتواند باعث آسیب به گیاه و از بین رفتن آن شود و برای سلامت گیاه باید از آب مقطر روشان استفاده کرد .

آبیاری گیاهان آپارتمانی با روش صحیح و اصولی یکی از مهم‌ترین نکات آموزشی برای نگهداری گیاهان در خانه است.آب مقطر چون فاقد هرگونه آلودگی بیولوژیکی است در نتیجه گزینه مطلوبی برای آبیاری گیاهان خانگی و زینتی می باشد که می توان از آن به عنوان یک منبع مناسب نام برد.آب مقطر یکبار تقطیر روشان برای آبیاری گیاهان خانگی بهترین گزینه است .

از کدام آب رای آبیاری گیاهان خانگی استفاده کنیم هتر است ؟

بلا نگهداری از گیاهان خانگی علاوه بر پاکسازی هوا دکوراسیون خانه نیز جلوه زیبایی پیدا خواهد کرد.حفظ طراوت گیاهان نیازمند مراقبت روزانه از آن ها است که کمی پیچیده تر از آن چیزی است که احتمالا تا به حال تصور میکردید . سلامت گیاهان تحت تاثیر عوامل مختلفی محیطی به ویژه نور خورشید ، درجه حرارت دما محیط ، رطوبت هوا ، میزان و آب دریافتی قرار میگیرد.

در حقیقت حتی جزئیات مانند نوع آب مورد استفاده نیز میتوانند راز بقا در بعضی گونه های باشد و بر طراوت و شادابی گیاه موثر باشد . آب لوله کشی معمولا انتخواب بسیاری از افراد برای آبیاری گیاهانر خانگی است ، با این حال معمولا بهترین گزینه برای حفظ سلامت نیست ، املاح موجود در آب ها باعث شور شدن به مرور زمان و خرابی بافت خاک و ریشر و در طولانی مدن از بین رفتن گیاه می شود.

استفاده از آب لوله کشی گزینه اول افراد برای آبیاری گیاهان

برای اکثر کسانی که به نگهداری از گیاهان در منزل روی می آورند دسترسی به آب لوله کشی خانگی بسیار آسان است ، و برای آبیاری گیاهان خود استفاده میکنند . این آب مقدار زیادی یون های پتاسیوم و سدیم و کلسیم و منیزیم دارد که میتواند جذب خاک و ریشه گیاه شده و به مرور آسیب برساند.

معایب استفاده از آب آشامیدنی :

آب آشامیدنی عمومی در بیشتر مناطق حاوی کلر و فلوراید است.

کلسیم و منیزیم موجود در آب میتواند در خاک گلدان لایه ای را تشکیل دهد که آب را دفع کند.

چرا آب مقطر بهترین آب برای آبیاری گیاهان است و باعث سلامت آنها میشود ؟

آب مقطر نوعی آب پالایش شده است که عاری از هر گونه آلودگیو ناخالصی است . برای تهیه آب مقطر آب جوشانده شده تا تبدیل به بخار شود سپس با ازایش تراکم ، سیال مجدد تبدیل به مایهع میگردد و تمامی گاز های مثل کلر و کرین و مواد آلی و مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم آن حذف شده و خالص خالص شده است .

مزایای استفاده از آب مقطر روشان برای آبیاری گیاهان خانگی :

آب مقطر عاری ازمواد معدنی( کلسیم و منیزیم و سدیم ) است که این مسئله مانع شکل گیری سطح نفوذ ناپذیر بر روی خاک میشود و هواسازی خاک مختل نمیکند.

آب مقطر هیچ ماده شیمیایی مضری ندارد که سلامت گیاه را بخطر بیاندازد.

همین موارد باعث شده که در بیشتر موارد گل فروشی ها خریداران گیاهان خاص را فقط به خرید آب مقطر برای گیاهان خود هدایت و راهنمایی میکنند.

 

آبمقطر روشان
distilled-water

چه میزانی آبیاری گیاهان کافی است ؟

همه گیاهان به مقدار یکسانی آب احتیاج ندارند .فصول مختلف سال نیز بر میزان آب مورد نیاز برای گیاهان تاثیر گذار باشند.بطور مثال بسیاری از گیاهان دارویی در طول فصل بهار و تابستان بیشتر از سایر ایام سال رشد میکنند . بنابر این اگر گیاه خاصی را دارید تحقیق کنید چه مقدار آب نیاز دارد و نه بیشتر ونه متر آبیاری را با آب مناسب انجام دهید .

بهترین زمان برای آبیاری گیاهان خانگی چه زمانی است ؟

اگر برگ های گیاهان شما پژمرده شده اند وقت آب رسانی به آنها فرا رسیده است . اما باید پیش از آن که گیاهان به این مرحله برسند به داد آنها برسید . برای این کار حد اقل یک بار در هفته به شرایط گیاهان خانگی خود رسیدگی کنید .اسپری آب بر روی برگ های گیاه یکی از راه های شادابی گیاهان به شمار می آید .آبیاری گیاهان در بازده زمانی ابتدایی روز شانس تبخیر سریعتر آب را کاهش میدهد . برای آبیاری گلهای گوشتخوار هم میتوانید از آب مقطر فوق خالص روشان که قابلیت شرب دارد استفاده نمایید .