آب مقطر فوق دیونیزه روشان Ultrapure water (Di-Deggassed) که یا نام علمی clinical laboratory reagent water شناخته میشود با جدیدترین و کامل ترین روشهای تولید آب مقطر برای مصارف حساس در زمینه آزمایشگاهی و صنعتی تولید شده و با کمتریم هدایت الکتریکی و TDS , ph استاندارد و عاری از میکروارگانیسم ها و پروتئازها ،کربن ارگانیک میباشد.در این مجموعه فرایند تولید مبنی بر سیستم تقطیر استوار بوده و آب از جریان ناخالص تبخیر شده و در جریان خالص کندانس میشود .

از مزایایی که این طرح نسبت به فرایند RO یا DRO دارد میتوان به ساختار دستگاه ها و فناوری بسیار بالاتر ، نسبت به دستگاه های تصفیه اشاره نمود بطوری که رقیب قدرتمندی نسبت به تمامی سیستم ها میباشد . از ویژگی های این سیستم میتوان عدم نیاز به فیلتر های غشایی و آثار باقی مانده آن در آب تصفیه شده (مخصوصا رزین های مورد استفاده در سیستم یونیزه )را نام برد.

فرایند تقطیر ، آب را از نظر کیفی از اجزا و ناخالصی های خارجی تمیز میکند و خواص دارویی بدست می آورد ، از نظر ترکیب شبیه آب باران است و در بدن به عنوان یک حلال عمل میکند . مانند آهنربای قدرتمند مواد مضر را جذب می کند و از طریق کلیه آنها را دفع میکند.

موارد مصرف :

آب مناسب کولینگ تاور چیست ؟

آب مناسب کولینگ تاور چرا میتواند رادمان کارکرد و طول عر دستگاه را بالا ببرد.

پیشنهاد های ویژه

آب مقطر فوق خالص و فق دیونیزه یک بار تقطیر

آب مقطر فوق خالص دیونیزه دوبار تقطیر

آب مقطر روشان
آب مقطر روشان

بهترین آب مناسب کولینگ تاور و مبدل های حرارتی چه  می باشد ؟

برج های خنک کننده یا همان کولینگ تاور از سالیان دور برای کاربرد خنک کنندگی چیلر و مبدل های خنک کننده  و سیستم تهویه مطبوع و فولاد ، پتروشیمی یا دیگر مصارف صنعتی بکار برده میشود . برج های خنک کننده با سازه های بتنی ،گالوانیزه ،یا فایبرگلاس پتولید میشوند که امروزه بیشتر از فایبرگلاس که سبب افزایش طول عمره بدنه و مقاومت بدنه در برابر خوردگی با آب و املاح آن است.

کولینگ تاور چیست ؟

(cooling tower) یا با ترجمه فارسی، دستگاه خنک کننده آب بوده که به آن کولینگ تاور آب نیز گفته می‌شود. کلمه کولینگ در زبان انگلیسی به معنای خنک کننده بوده و تاور نیز به معنای برج یا سازه می باشد. ترکیب این دو کلمه معادل کولینگ تاور تلقی می‌شود که یکی از رایج ترین منابع آب سرد کن صنعتی به شمار می‌آید.

کولینگ تاورها از سالیان دراز در کاربری خنک کننده چیلر و کاربری های صنعتی بکار برده می شود. کولینگ تاورها انواع مختلفی دارند و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی مهندسی تغییرات زیادی کرده‌اند. کولینگ تاور ممکن است با سازه بتنی، گالوانیزه یا فایبرگلاس تولید گردد که امروزه بیشتر تولیدات این محصول برودتی با بدنه کامپوزیت (فایبرگلاس) عرضه می‌شود. استفاده از فایبرگلاس در ساختار بدنه کولینگ تاور سبب افزایش طول عمر بدنه و مقاومت بدنه در برابر خوردگی با آب شده است.

انواع کاربرد کولینگ تاور

کولینگ تاورهای خنک کننده چیلرها عمدتاً در سیستم‌های سرمایش مرکزی با چیلر آبی کاربرد دارند. این نوع کولینگ تاورها با دو سازه فلزی و گالوانیزه تولید می‌شوند که از گذشته تا بحال نیز کاربرد دارند. کولینگ تاور گالوانیزه به لحاظ کاربری به دلیل رسوب و گرفتگی زیاد امروزه دیگر توسط تولیدکنندگان تولید نمی‌شود.

بیشتر سیستم‌های سرمایشی امروزه در خنک‌کاری چیلر از برج خنک کننده فایبرگلاس استفاده می‌نمایند. کولینگ تاور علاوه بر کاربری در سیستم‌های تهویه مطبوع ساختمان، در بیشتر سیستم‌های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع مختلف کشور از جمله فولاد، نفت و پتروشیمی امروزه این سردکن‌ها کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند. بیشتر تولیدات صنایع کشور به منظور خنک کردن دستگاه‌های خود نیازمند منبع سرمایشی مثل کولینگ تاور یا چیلر می‌باشند.

طراحی صحیح سیستم سرمایشی دستگاه‌های صنعتی از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا عدم کارایی مناسب این بخش سبب کاهش تولید می‌شود. کولینگ تاور در این زمینه همواره کمک بسزایی در افزایش راندمان تولید در صنایع مختلف نموده است.

در اکثر کارخانجات کوچک و بزرگ یکی از مهمترین و اساسی ترین انواع برجهای خنک کننده را نام برد . برج های خنک کننده علاوه بر آب به منظور خنک کردن سیالاتی دیگر و قالب ها و کندانسور ها و غیره مورد استفاده واقع میشوند.

بزرگ ترین مشکل و دغدغه دارندگان کولینگ تاور ها رسوب گرفتگی بر اثر بخار گرمایش آب میباشد ، رسوب  در کولیگ تاور و دستگاه های مربوط به آن مثل کندانسور و غیره سبب عدم کارایی سیستم میشود و هدف کاهش دمای آب که بر اثر تماس آب داغ و هوا میباشد روز به روز بدتر و کند تر میشود .

در زمینه ارتقا کیفیت و کارایی ، کاهش مصرف آب ، کاهش مصرف برق ، کاهش میزان رسوب گرفتگی ، افزایش طول عمر مفید دستگاه کولینگ تاور و دستگاههایی که به آن در ارتباط هستند و بالا بردن راندمان و سیکل خنک کاری بهترین کار استفاده از آب  دمین و آب مقطر روشان میباشد .

آب مقطر روشان

با TDS ,

EC , صفر و PH 7 مناسب برای تمام دستگاه هایی که در حین کارکرد نیاز به آب خالص دارند .