روش های محافظت از آب

محافظت از آب روشان

روش های محافظت از آب

روش های محافظت از آب چگونه است ؟

روش های محافظت از آب

وقتی صحبت از حفظ و نگهداری آب می‌شود، تغییرات کوچک می‌تواند اثرات بزرگی داشته باشد. اما بسیاری از ما واقعا به کمبود آب فکر نمی‌کنیم، به غیر از مواقعی که وسط موج گرما باشیم و یا زمانی که دمای هوا ۸۵ درجه یا بیشتر باشد. در این مقاله روش‌هایی برای حفاظت از آب آمده است.

به گفته زمین‌دوستان، ۹۷٫۵ درصد از آب‌های جهان در دریاها و اقیانوس‌ها به دام افتاده است. این بدان معنی است که این آب برای انسان‌ها بیش از حد شور است. ۲٫۵ درصد باقیمانده در قطب وجود دارد. بنابراین مقدار کمی آب شیرین برای زنده ماندن وجود دارد. آب تنها برای آشامیدن نیست.

ما از آب برای حمام کردن، تمیز کردن و تولید محصولات کشاورزی استفاده می‌کنیم. الان زمان آن رسیده که آب را ذخیره کنیم و برای این کار باید هر چه سریع‌تر شروع کنیم. در اینجا به ۷ روش برای شروع به ذخیره آب وجود دارد. این ایده‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب، همچنین می‌توانند باعث ذخیره پول شما شوند.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۱. رژیم خود را تغییر دهید

آب زیادی برای رشد، پردازش و انتقال مواد غذایی مصرف می‌شود. پرورش حیوانات برای تولید گوشت و لبنیات از آنها نیز به طرز باورنکردنی آب‌بر است. برای کاهش ردپای آب، میزان مصرف لبنیات و گوشت خود را کاهش دهید، به خرید محلی بروید و غذا را در باغچه خود رشد دهید. اگر مردم بیشتری این کارها را انجام دهند، نه تنها منجر به کاهش استفاده کلی آب شده، بلکه باعث هدررفت کمتر مواد غذایی نیز می‌شوند.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۲. برنامه‌ریزی برای باغ خود داشته باشید

اگر شما یک باغ داشته باشید، گیاهان بیرونی را صبح زود یا در انتهای روز آبدهی کنید. با این کار، آب فورا در اثر تابش نور خورشید تبخیر نمی‌شود. همچنین مطمئن شوید که خاک آبدهی شود، بنابراین ریشه‌ها مایع زیاد مورد نیاز را دریافت می‌کنند. اگر برای آبدهی به جای سیستم دستی از اسپری اتوماتیک استفاده می‌کنید، می‌توانید میزان مصرف آب خود را تا ۳۳ درصد کاهش دهید. نصب بشکه‌های باران برای جذب آب باران نیز می‌تواند کمک بزرگی باشد می‌تواند ۱۳۰۰ بشکه آب در سال صرفه‌جویی کند.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۳. شیر آب را ببندید

زمانی که شما در حال مسواک زدن هستید و اجازه می‌دهید که آب جاری شود، شما در حال هدر دادن ۱٫۵ گالن آب هستید. اگر شیر آب منزل شما نشتی دارد، شما در حال هدر دادن هفته‌‌ای ۱۵ گالن هستید. هر دقیقه‌ای که شما در حمام صرف می‌کنید، ۴٫۵ گالن آب را هدر می‌دهید. بنابراین زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید، آب را ببندید، یک تایمر در حمام خود تنظیم کنید تا زمان ماندن در حمام را کوتاه کنید.

در خارج از منزل هم ذخیره آب را فراموش نکنید. نشتی شیر آب فاضلاب، لوله‌ها، شیلنگ‌ها و اسپرینکلرهای (آب‌پاش‌های) چمن شکسته می‌توانند آب را هدر دهند.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۴. لباس های کثیف خود را ذخیره کنید

صبر کنید تا لباس‌های کثیف کافی برای پر کردن ماشین لباسشویی داشته باشید. این نه تنها موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق خواهد شد، بلکه باعث می‌شود که صورتحساب‌های آب و برق کمتری داشته باشد.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۵. از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

ممکن است باور این موضوع برایتان سخت باشد، اما هر بار که شما از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، نسبت به زمانی که شما ظرف‌هایتان را با دست می‌شویید (حتی اگر سینک خود را پر کنید و ظرف‌ها را بدون جریان آب تمیز کنید) از آب کمتری استفاده می‌کنید. اگر شما تابه و قایلمه‌های خیلی کثیف دارید، به جای اینکه در حال شستن و ساییدن آن‌ها، آب را باز بگذارید، ابتدا بگذارید خیس بخورند.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۶. ماشین خود را در خانه بشویید

به جای رفتن به کارواش، وسایل نقلیه خود را در خانه بر روی چمن بشویید، با این کار می‌توانید علف‌ها را نیز هم‌زمان آبیاری کنید. در حالی که ماشین خود را شستشو می دهید، از یک نازل شلنگ استفاده کنید یا آب را قطع کنید تا در هر بار شستشو دهید تا ۱۰۰ گالن آب صرفه‌جویی کنید.

۷ روش برای محافظت از آب و کاهش ردپای آب

۷. تکه‌های یخ را بازیافت کنید

هنگامی که تکه‌های یخ را در نوشیدنی خود قرار می‌دهید، به جای ریختن آنها در سینک، آنها را در جایی نگهداری و از آن برای شستن میوه و سبزیجات خود استفاده کنید.

روش های محافظت از آب های زیر زمینی

به گزارش زیست آنلاین، روز زمین بهانه ای است برای یادآوری حفاظت از سیاره زمین. در این روز سایت جهانی بنیاد آب زیرزمینی به راه هایی برای حفاظت از منابع آب زیرزمنی اشاره کرده است.
آب زیرزمینی یکی از اجزای مهم چرخه آب است. بیش از نیمی از آب آشامیدنی ایالات متحده آمریکا از منابع آب زیرزمینی تامین میشود. منبع آبی که یکی از مهمترین منابع تامین غذا و کشاورزی در جهان است. هر چیزی که در روی سطح زمین اتفاق می افتند میتواند در زیرزمین نیز تاثیر داشته باشد.
بنابراین در روز زمین، به تغییری که شما میتوانید در زندگی روزمره خود ایجاد کنید و بر آب های زیرزمینی تاثیرگذار باشد فکر کنیم. در اینجا برای کمک به محافظت و نگهداری از آبهای زیرزمینی چند ایده پیشنهاد می شود:

۱-بیشتر یاد بگیریم. در مورد منابع آب آشامیدنی بیشتر اطلاعات بدست بیاورید. ببینید منبع آب زیرزمینی مصرفی خود از منابع آب سطحی است یا از آب زیرزمینی و یا هردو. اگر شما صاحب یک چاه خصوصی هستید، ببینید آخرین باری که آب چاه را از لحاظ کیفی آزمایش کرده اید چه زمانی بوده است.

۲-بررسی تلا شها و اقدامات حفاظت فعلی. دقت کنید چه اتفاقی ممکن است در جامعه شما رخ دهد. در مورد برنامه های حفاظت از منابع آب زیرزمینی در منطقه خود اطلاعات بدست آورید. (اگر هیچ تیمی و تشکل مردمی در شهر و یا محل زندگی شما وجود ندارد؛ اکنون زمان خوبی برای آغاز فعالیت های حفاظت از منابع آب زیرزمینی توسط شماست)

۳-حفظ آب در تمام خانه محیط خانه خود. حمام را تا ۵ دقیقه کاهش دهید. فقط زمانی ماشین ظرفشویی و لباسشویی را روشن کنید که کاملا ظرفیت آن پر باشد. کلیه شیرآلات را از لحاظ نشت و چکه کردن چک کنید. آب را هنگام مسواک زدن و ریش تراشیدن هدر ندهید.

۴-آب را در حیاط منزل خود حفظ کنید. فقط گیاهان را در صورت لزوم آب بدهید و گیاهان مقاوم به خشکسالی را در فضای سبز حیاط خود بکارید. اگر به چمن ها آب میدهید، آبیاری عمقی انجام دهید، ولی به ندرت. اگر سیستم آب پاش دارید، سنسور باران را به آن اضافه کنید.

۵-مدیریت مسئولیت پذیری مواد شیمیایی. هنگام استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها در حیاط منزل خود اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ارائه شده را به خوبی اجرا می کنید. همیشه مواد شیمیایی باقی مانده را با براساس ضوابط مدیریت پسماندها دفع کرده و از دفن  آنها در باغ خانه جلوگیری کنید.

۶-به دیگران بگویید. با همسایگان خود در مورد تغییر شیوه های آبیاری صحبت کنید. درباره روش های کاهش مصرف آب، جمع آوری سایت های سبز و به اشتراک گذاری آنها با دوستان و همکاران تان صحبت کنید. / منبع: groundwaterfoundation

شرکت روشان تولید کننده آب های مقطر فوق خالص و فوق دیونیزه شما را به حفاظت و درست مصرف کردن آب دعوت مینماید.